Nostetaan Suomi ihmisoikeuksien #Ykkösketjuun!

28 / 09 / 2018 | Kannanotot

Me Suomen Setlementtiliitossa ja Setlementtiasunnoilla vaadimme yhdessä yli 70 muun kansalaisjärjestön, yrityksen ja ammattiliiton kanssa Suomeen ihmisoikeuksia koskevaa yritysvastuulakia. Kampanjalla muistutamme päättäjiä siitä, että Suomi on kansainvälisessä vertailussa jäämässä jälkeen yritysvastuulainsäädännössä.

Vastuullisuus ja ihmisoikeudet ovat setlementtityön perusta. Tavoitteenamme on edistää yhdenvertaisuutta, moniarvoisuutta ja sosiaalista oikeudenmukaisuutta. Arvomme toteutuvat päivittäisessä työssämme 5000 työntekijän ja 3000 vapaaehtoisen voimin 50 paikkakunnalla ympäri Suomen, nyt jo 100 vuoden ajan.

– Setlementtiasunnot Oy on yhteiskunnallisesti kestävän asumisen tuottaja. Hankevalmisteluissa teemme yhteistyötä vastuullisten kumppanien kanssa ja panostamme paikallisiin palveluihin, ekologisuuteen ja hankintaketjujen eettisyyteen. Haluamme olla mukana kannustamassa koko arvoketjua yhä vastuullisempaan toimintaan, sanoo Setlementtiasunnot Oy:n toimitusjohtaja Heli Kotilainen

Moni yritys huomioi toiminnassaan ihmisoikeudet esimerkillisesti jo nyt. Meidän mielestämme ihmisoikeudet ovat liian tärkeä asia jätettäväksi pelkän vapaaehtoisuuden varaan. Siksi me haluamme olla mukana tukemassa #Ykkösketjuun-kampanjaa. Haluamme Suomeen ihmisoikeuksia koskevan yritysvastuulain, joka velvoittaa yritykset välttämään ja vähentämään toimintansa kielteisiä ihmisoikeusvaikutuksia.

Lähde ja lisätiedot